Solen, Sværdet og Blomsten, Kapitel 1

Børnene vågnede midt om natten. Der kom en underlig, raslende lyd fra deres skrivebord.

“Hør,” hviskede pigen skræmt, “der er nogen der!”

Drengen lyttede et øjeblik, men lydene var stoppet – hvis de nogensinde havde været der. “Sov, Olga. Det er en drøm,” svarede han – men sagte, for han følte sig også ubehageligt til mode selvom han ikke ville vise det. Men knapt havde han lagt sig ned og var lige på grænsen til at drømme, da lydene startede igen.

“Hej, hvem er der?” spurgte han højt, mens han rejste sig op i sengen og kiggede rundt. “Vis dig selv!”

Lydene stoppede. Men så, ganske stille, svarede en blid stemme: “Jeg er Elvira. Jeg er fra en anden verden. Og jeg gemmer mig ikke overhovedet. Det er bare mørkt her og du kan ikke se mig.” Ved hendes ord tændte drengen straks bordlampen og i dens gyldne lys dukkede en elegant og smuk pige op foran dem. Han gned sig øjnene og stirrede chokeret på den uventede gæst. Hun stod sky ved deres skrivebord og så ned på gulvet.

”Det er rart at møde dig, Elvira,” sagde den unge pige til sidst. “Jeg er Olga, og dette er min bror Dima.”

“Hvad laver du her?” spurgte Dima efter han var kommet sig ovenpå chokket.

“Jeg … Jeg … forsøger at slippe af med den besværgelse, der har bundet mig til den frø I har lavet. Men … jeg kan ikke gøre det …” sagde Elvira med et dybt suk.

“Men … en rigtig, magisk besværgelse? Det kan du ikke mene!?” udbrød Olga.

“Hvordan ellers?” svarede Elvira med følelse. “Jeg har en særlig evne. Jeg kan åbne døre til andre verdener. Men kvæk-kvæk, nabopigen ​​opdagede på en eller anden måde hvad jeg kan. Hun insisterede på at tage med mig til en anden verden. Men jeg nægtede.” Elvira stoppede et øjeblik og så skræmt ud. “Folk siger, at Anna er en heks og at hun kan lide sort magi … Og jeg tror ​​hun spionerede på mig, mens jeg beundrede Jeres smukke håndværk. Jeg … døren til min verden, jeg lader den altid være åben, så jeg kan vende tilbage. På en eller anden måde må hun have kastet en besværgelse igennem den … Hendes magi har bundet mig til den frø! Og nu, hver dag, kvæk-kvæk, lyder jeg mere og mere som en frø, når jeg taler … ” afsluttede hun med grådkvalt stemme.

”Når jeg bliver syg eller i dårligt humør, går jeg en tur i min eventyr-have, og så bliver alt bedre igen,” sagde Olga endelig efter en lang pause.

“I en eventyr-have?” gentog Elvira overrasket og tørrede sine tårer.

“Ja. Det er et magisk sted, beskyttet mod alle farer. Smukke blomster blomstrer der, og fugle kvidrer og synger med glæde! Det er så smukt, pænt og hyggeligt …” sagde Olga med et drømmende udtryk i sit ansigt.

“Kan jeg besøge denne fantastiske have?” Spurgte Elvira forhåbentningsfuldt.

“Selvfølgelig kan du det! Du skal bare finde et stille og roligt sted for dig selv. Sæt dig ned – eller læg dig, så du er komfortabel. Luk øjnene og slap af. Og sig så, stille, for dig selv …”

Magisk have,
Jeg kommer på besøg!
Omgiv mig,
Med din skønhed.
Oplys mig,
Med dit blide lys.
Fra alle problemer
Skjul mig!

“Og du kan, inden du falder i søvn, bede den gode drømmefe om at fortælle dig, hvordan du finder en vej ud af situationen,” tilføjede Dima. “Jeg har engang løst et matematikproblem, mens jeg sov, på den måde!”

Elvira smilede og takkede sine nye venner for deres hjælp. Derefter gentog hun omhyggeligt de magiske ord flere gange for at sikre sig, at hun huskede dem. Og efter dette ønskede hun dem begge godnat og skulle lige til at tage hjem, til sin verden. Men Olga stoppede hende og rørte forsigtigt ved skulderen. “Vi har en fridag i morgen … Kom til os, lige om morgenen! Så kan vi sammen snakke om, hvad vi drømte, OK?”

“Med stor fornøjelse!” udbrød deres gæst begejstret.

>> Historien fortsættes i: “Solen, Sværdet og Blomsten, Kapitel 2” <<

Efterskrift

💖 Kære venner og gæster på min blog, jeg håber at I har nydt den første del af mit nye eventyr, skrevet til børn og illustreret med deres tegninger! I kan også læse det på engelsk eller russisk med et alternativt sæt illustrationer. 🎁

🍀 Tegningerne vises med animationer og effekter på YouTube. Navn og detaljer, inklusive eventuelle relevante links, for hver af bidragyderne findes i krediteringerne. 🌈☀️

Rigtig god fornøjelse! 😃

🌼 PS: Kan jeg invitere dig til at være en del af det næste kapitel i eventyret? Send mig en kopi af en tegning eller et link til et sted (f.eks. Instagram eller Flickr), hvor den vises. Så vil jeg se om jeg kan passe den ind! 😊
Nogle mulige temaer …

  • Pige som vander blomster i haven, i solskin
  • Pige, der står i blomstrende have med mørke skyer
  • Glad pige med magisk blomst i en potte
  • Glad pige med magisk sol i hænderne
  • Dreng med magisk sværd
  • Dreng og to piger ser på eventyrkage
  • Magisk pige træder dukker uventet op i værelset

Krediteringer

Historie, musik og videokunst: Elena Voroniouk © 2020, alle rettigheder forbeholdes.

Børnetegninger (i vist rækkefølge):
“Wheel of Faerie Tales” af Daria Losik
“Magical Garden” af Kyaraa

Video:
“Vær Lykkelig!” af Elena Voroniouk

Kategorier eventyrTags , , , , , , ,

Der er lukket for kommentarer.

Design a site like this with WordPress.com
Kom igang
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close